HITRA DOSTAVA | VAREN NAKUP | STROKOVEN SERVIS
Enobarvna / M
0
0
Znesek:0,00 

V košarici ni izdelkov.

Kako pripraviti otroka, da se ponoči manj prebuja?

»Ali spite?« je eno najbolj neprijetnih vprašanj, ob katerem se lahko mamice počutijo resnično nelagodno ali jih s tem celo »ziritirajo«. Otroci so čudovita bitja, ki v tvoje življenje prinesejo nov smisel, nove vrednote ter ogromno lepih trenutkov, vendar vsemu temu botrujejo tudi druge, manj prijetne stvari. Največkrat je najbolj na udaru ravno tvoj spanec. Lagali bi, če bi rekli, da bo tvoj dojenček spal celo noč ali da obstaja skrivni recept, ki bo omogočil spanje čez celo noč. Tega ni, če pa že, je teh »srečnic«, bore malo. Vseeno pa lahko poskusiš nekaj trikov, s katerimi bo tvoj malček spal bolje, predvsem pa z manj zbujanja.

Si vedela, da novorojenčki nimajo razvitega občutka za dan in noč? Temu gre pripisati prekomerno spanje čez dan in pogosto zbujanje v nočnem času.

Novorojenčki prespijo približno 18 ur na dan in šele po 4. mesecu začnejo razvijati svojo biološko uro.

Nekje po 6. mesecu so že sposobni prespati vsaj večino noči, nekateri že celo noč, a kaj ko jih začnejo pestiti druge težave, kot so izraščanje zobkov, trebušni krči pa tudi nočna lakota. Torej, nočnemu zbujanju se ne moreš kar tako izogniti, obstajajo pa načini in triki, s katerimi lahko otroka pripraviš, da bo tega manj.  

V prijetnem vzdušju se boljše spi

Čeprav bi sama najverjetneje zaspala kjerkoli bi lahko, pa je za dolg in udoben spanec otroka pomemben prostor ter kam ga odložiš, ko gre otrok spat. Najprej z žaluzijami, roletami ali zavesami poskrbi, da bo v spalnem prostoru temno in mirno. Znano je, da se pri nižji temperaturi bolje spi in za otroke velja, da je najbolj primernih okoli 18°C. Da malčku ponoči ne bo hladno, uporabi mehko in udobno posteljnino, v kateri mu bo prijetno toplo, lahki in zračni materiali pa bodo poskrbeli, da se ne bo pregreval in posledično odkrival. Za kakovostno večdelno posteljnino s čudovitimi vzorci pobrskaj po naši novi kolekciji Bubaba by FreeON.

Za tiste malčke, ki niso radi pokriti in hitro zbrcajo odejico s sebe, pa uporabi spalno vrečo. S tem se boš izognila zbujanju otroka zaradi neprijetnega občutka hladu. Spalne vreče so odlična pogruntavščina, ki otroku nudijo varnost med spanjem (ni strahu, da bi odejico zvlekli čez glavo), kljub obliki vreče pa otroku omogočajo dovolj gibanja, materiali pa otroka prijetno grejejo. Če malčku v spalni vreči Bubaba by FreeON postane pretoplo, lahko temperaturo enostavno reguliraš tako, da jo odpreš ob strani. 

Še več, tudi nočno nego z menjavo pleničke lahko mirno urediš, tako da odpreš zadrgo okoli in okoli, medtem ko otrok še vedno drema in sanja v svojem senu.

Večerna rutina je pomembna

Kopanje, nega, hranjenje in spanje. Morda ne ravno v takšnem zaporedju, vendar so to ključna večerna opravila, ki otroku signalizirajo, da je čas za nočno spanje. Pomembno je, da se ga držiš in da ga opravljaš vsak dan ob približno enakem času. Nikar otroka ne dajaj spat prepozno, v upanju, da bo spal bolje ali dlje. Če gre malček spat prepozno, se lahko zgodi ravno obratno, spal bo veliko slabše, veliko se bo premetaval in večkrat tudi prebujal. Če postane zaspan prehitro, na primer se mu oči zapirajo že med dojenjem, zamenjaj vrstni red večernih opravil in ga predrami s previjanjem ali kopanjem.

Med pomembnejše cilje, ki si jih zadenejo starši pa je tudi, da se otroka kar najhitreje navadi na samostojno spanje. Največja razvada je, da otroka navadiš zaspati ob dojki, dudi ali steklenički. Temu se izogneš tako, da ga že od majhnega polagaš v posteljico budnega, brez dudice (če seveda gre) ali stekleničke. Preden zaspi ga lahko poskusi zamotiti z nežnimi melodijami in projekcijami vrtiljakov, otroci pa bodo zaspali, če ji nič ne muči, v naslednjih 10 do 20 minutah.

Ne vstani takoj, ko se zjutraj predrami

Ko zjutraj iz otroške sobice slišiš glasove in čebljanje, ne steci takoj k otroku in ga vzemi v naročje. Raje malo počakaj in poslušaj, kaj počne. Morda se je samo malce predramil in bo zaradi miru in tišine oddremal še eno kitico. Če želiš, da otrok zjutraj spi vsaj še malce dlje, ga lahko narahlo predramiš iz spanja, kar bo sprožilo preobrat, ponovno bo zadremal še za nekaj časa in ti prihranil še nekaj dragocenih minut počitka.   

Popoldanske aktivnosti

Na večerno utrujenost bistveno vplivajo tudi aktivnosti čez dan. Poskrbi, da bo čim bolj aktiven, da se bo gibal in igral ter da bo zaposleno njegovo telo kot tudi možgančki. K boljšemu spanju pripomore tudi svež zrak, zato lepe dneve obvezno izkoristita za sprehode, kajti vsi ti dražljaji iz okolice bodo utrudili radovedne možgančke. Če malček popoldan zaspi, mu spanca ne odrekaj, le prebudi ga nekaj minut prej, kot je običajno navajen.

 

Žal je tako, da skrivnega recepta, kako otroka pripraviti do spanja čez celo noč in z manj prebujanja, praktično ni. Vsak otrok ima svoj ritem in tudi tvoj malček bo slej kot prej osvojil svojega. Pri vsem tem so važni rutina, potrpežljivost in vztrajnost.

In ne pozabi najpomembnejšega nasveta: spočita mamica je najboljša mamica, zato nikar ne pozabi na svoje dobro počutje in lasten počitek.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Scroll to Top